Büyülü Silah Sura Stat Dağılımı:
Bu konu kafa karıştıran bir konudur, sebebi de bilindiği gibi her statünün karakter üzerinde oldukça fazla etkisi olmasıdır. Büyülü silahlar çok yönlü karakterlerdir bu yüzden de tek bir dağıtma şekli uygulaması maalesef yoktur. Yapılacak etkinik türüne ve etkinliğin yapılma şekline göre verimliliği arttırmak için statların farklı türlerde verilmesi lazımdır. Statlar saldırı ve savunma olarak iki temel unsura göre şekillenir ve bu unsurlar çerçevesinde eğer savunma saldırıya göre iyi ise saldırıya yönelik statlar, saldırı savunmaya göre iyi ise savunmaya yönelik statlar kullanılması gerekir. Şimdi isterseniz kullanım yerlerine göre uygulanabilecek stat dağılımlarına ana ve alt başlıklar altında bir bakalım.
1. 75 LvLe kadar: 75 lvl sınırı önemlidir nedeni de zehir kılıcıdır. Bu lvl den önce yapılacak etkinlikler büyülü silah için genel olarak kasma(pvm). Bu ise iki şekilde yapılır; yerden ve at üzeri. Yerden kasmak büyülü silah için daha avantajlıdır, ata göre çünkü daha seri slot toplanarak skillerinde yardımı ile daha çabuk kesilir Bu bağlamda ilk olarak 2 int, 1 vit verilerek kasmaya başlanır. lvl ler çabucak geleceğinden int:90 olduğunda vit:45 gibi bir rakamda bulunur. Sonrasında gelen puanlar ile vit:50 ye getirilerek 50 de bırakılır. Vit'in 50 den daha fazla verilmesi kasma konusunda sürgüne girene kadar bir işe yaramaz. Daha sonra gelen puanların full dex gidilmesi gerekir ki dex ile skill gücü artarak alınan zarar azalır buda yerde kasarken çok yarar sağlar. At üzerinde kasmakta karmaşık bir konudur. Eğer verilen statü atın verdiği statüden fazla olmaz ise verilen statünün bir anlamı olmaz ve etkisi görülmez. Bu yüzden atın verdiği str ve dex değerlerini düşünerek en iyi yolun vit'i fullemek olduğu söyleyebiliriz. Vit dolduğunda ise dex gitmek her alanda daha fazla işe yarar.
2. 75 LvLden Sonra: 75 lvl de zehir kılıcı ile saldırı güçlenir. Bu lwlden sonra pvp lerde ağırlıklı olarak başlayacağından dexin önemi tavan yapar. 75 ten sonra at üzerinde kasmak hata olur bu yüzden statlar yerden kasmaya ve pvp ye göre şekillenmesi gerekir. Bu bağlamda iki temel statü olan İnt ve Dex full olmalı ve bu iki statüye dokunulmamalıdır. burda önemli olan vit ve str durumudur. Sürgünde yerden kasmayı ve pvp leri göz önüne alırsak en doğru tercih vit in doldurulmasıdır ama pvp yapacaklar için silah ve yarı insan durumuna göre, int ve dex full olmak kaydı ile vit ve str arasında değişiklikler yaparak karaktere uygun pvp statı oturtulur.
3. 75 LvLde Taş Kesmek İçin: Artık bir çok oyuncu 75 lvle büyülü silah kasarak değişik amaçlar ile taş kesiyor. Bu işte önemli olan düz vuruş olduğundan taş kesmedeki iki temel stat İnt ve Str dir. Vit en fazla 50 de bırakılarak str fullenmelidir. Bu iş sürekli at üzerinde olacağından dex verilmesinin gereği yoktur. Atın kendi verdiği dex değeri kafidir. 75 lvl de bu iş için stat şu şekilde görünür; vit:55, İnt:90, Str:90, Dex:3
4. Her Alanda Dengeli: Eğer item ve skill olarak normal bir karakteriniz var ise 86 lvl e kadar her alanda dengeli ve değiştirmeye gerek kalmayan bir statü için şu yol izlenebilir: 1 vit, 2 int gidilerek int 90 yapılır, vit ise 50 de bırakılarak 2 dex, 1 str gidilir.. 86 da ise şöyle görünür: Vit:50, İnt:90 str:41 dex: 90
Not: 90 lvl bir büyülü silaha Str nin etkisini en kolay şu şekilde özetleyebiliriz; Str: 1 puandan 90 puana çıkarıldığında düz vuruşlarda 500 e kadar, skillerde ise 5k ya kadar arttırarak etki eder.
Görüldüğü gibi stat konusu oldukça karmaşıktır. Stat konusunda önemli olan oyuncunun karakterini tanımasıdır. İtem konusunda eksiği hangi yönde ise statüleri bu eksiği kapatacak şekilde dağıtması gerekir. Aynı şekilde oyunda zamanla çok farklı şekillerde stat dağılımları denemek durumunda da kalabilirsiniz.
Genel olarak statülerin yararları:
Vit: HP ve savunmayı arttırır. Dayanıklılık(Stamina) puanını yükseltir.
İnt: Düz ve Skill vuruşlarının gücünü arttırır, Büyülü Keskinlik ve Büyülü Zırh değerlerini arttırır, SP yi arttırır, Büyülü saldırırlarda alınan zararı azaltır.
Str: Düz ve Skill vuruşlarının gücünü arttırır.
Dex: Skill vuruşlarının gücünü arttırır, Alınan her türlü zararı azaltır, Yere düşmesi zorlaşır düştüğünde ise daha hızlı kalkar, Skillerin vuruş hızını(Soğutma süresi değil) arttırır.