Oyunda iki takım bulunur. İki takım haritanın zıt köşelerinde bulunurlar. Bunlardan Sentinel sol alt köşede, Scourge ise sağ üst köşede oyuna başlar. İki köşede birer tane olmak üzere kahramanların canlarını tazeleyen yapılar bulunur. Bu yapılar yok edilebilir fakat yok edilmesi oldukça zordur. Ayrıca bu yapıların yanında eşya satan birimler bulunur. Eşyalar kahramanların özelliklerine ve karşı takımın kahramanlarına göre seçilir. Eşya almak için altın gereklidir. Altınlar creep'leri son vuruşla yok ederek elde edilir. Bunun dışında kuleye son vuruş yaparak, düşman kahramanı son vuruş ile yok ederek, belirli eşyalarla veya gizli birimleri yok ederek altın kazanılabilir. Bazı eşyalar bütünleşebilir ve tek bir eşyaya dönüşebilir. Eşyalar pasif veya aktif özelliklere sahip olabilirler. Eşyaların sahip olduğu pasif özellikler taşıyan kahramana veya belirli bir alanın içindeki kahramanlara 'süresiz' olarak etkiyen özelliklerdir. Eşyaların aktif özellikleri ise tıklandıkları veya tuşuna basıldığı zaman belirli bir süre süren etkilere yol açarlar. Oyunda birçok kahraman bulunur ve hepsi eşsiz kahramanlardır. Birbirini destekleyen veya köstekleyen kahramanlar oyun dengesini sağlamak açısından önemlidir. Mesela, görünmez bir kahramanın karşısında görünmezliği bozan bir kahraman seçmek buna örnek olarak gösterilebilir. Haritada üç adet koridor bulunur. Koridorlar üst, orta ve alttan geçecek şekilde düzenlenmiştir. Bir takımın her koridorunda arka arkaya 3 tane ve üslerinde yan yana 2 tane olmak üzere 11 kulesi bulunur. Kuleler belirli alandaki düşman birimlere hasar verir. Kuleler hasar alabilir veya düşman birimler tarafından yok edilebilir. Dost birimler birbirlerini ve kulelerini bazı durumlarda yok edebilirler. Oyun içinde yok edilen her canlı birim sayesinde tecrübe puanı kazanılır ve bu puanlar sayesinde kahraman seviye atlar. Kahraman seviyesine göre yeteneklerini kullanabilir. Bütün kahramanların dört adet yeteneği bulunur. İstisnalar mevcuttur. İlk üç yetenek herhangi bir seviyede açılabildiği halde dördüncü yetenek ilk olarak altıncı seviyede açılır. Yetenek kullanmak için mana gereklidir. Kahramanın belirli bir mana havuzu bulunur ve bu mana havuzundan kullandığı mana ile yeteneklerini aktifleştirir ve bu yetenekleri kullanabilir. Bazı yetenekler manaya ihtiyaç duymaz ve bu yetenekler pasiftir. Aynı zamanda aktif özelliğe sahip olan eşyaların özelliğini etkinleştirebilmek için genelde mana havuzuna ihtiyaç duyulur.